Kdy koučink ANO a kdy NE

 

Kdy ANO

Koučink můžete využít, když chcete:

  • změnit to, co vám nevyhovuje,
  • dosáhnout lepších výsledků,
  • dále rozvíjet a zdokonalovat sami sebe,
  • dosahovat snadněji vytčených cílů,
  • ušetřit svůj čas,
  • vybalancovat lépe svůj život
  • zlepšit své vztahy
  • provést zásadní rozhodnutí apod.

 

Kdy NE

  • Koučink není vhodnou metodou pro léčbu psychických nemocí. Je určen pouze pro zdravé lidi jako metoda jejich rozvoje, není to terapie.
  • Koučink neanalyzuje minulost, ale pracuje se současností a budoucím žádaným stavem. Pokud potřebujete řešit problémy z minulosti, obraťte se spíše na psychologa či psychoterapeuta.
  • Pro trénink dovedností. Trénovat a učit se novým dovednostem či znalostem je lépe v individuálních či skupinových trénincích. Kouč může sice být u Vašeho tréninku přítomen, ale pak s Vámi pracuje koučovacím způsobem, tzn., že Vám neukazuje, neříká, jak to máte dělat lépe, ale ptá se Vás, jak byste lépe udělali vy.