Každý máme svoji ZNAČKU

značkaPro někoho to možná bude znít tvrdě a nepřijatelně, ale život je v podstatě obchod. Někdy obchod výměnný a někdy prodejní. „Obchodní“ situace nás provázejí každodenně, ať chceme nebo ne. Každý z nás se snaží „prodat“. Prodat své znalosti, dovednosti, své vlastnosti a silné stránky. Prodáváme se v práci i v osobním životě. Prodáváme se nadřízeným, kolegům, obchodním partnerů, dětem, rodičům, svým životním partnerům, přátelům atd.

 

Snažíme se vybudovat si svoji osobní značku a tu prodávat. Kvalitní a uznávanou značku, jejíž pověst nás bude předcházet, o kterou bude zájem. A co k vybudování své osobní značky potřebujeme? Možná to bude vypadat jako banální záležitost, ale v jednoduchosti je síla. Základem je znát odpovědi na tři otázky, KDO, CO a PROČ.

KDO

První a základní otázkou, na kterou si musíme odpovědět je, kdo vlastně jsme. Mnoho z nás má více rolí a funkcí a je načase vybrat tu, která je opravdu naše, která převládá a převyšuje ostatní. Tu, kterou chceme a budeme prezentovat jako hlavní, abychom mohli dát světu jasnou a stručnou zprávu, kdo jsme. Pokud si nemůžete vybrat, soustřeďte se na to, co Vám dělá největší potěšení, z čeho máte radost a co Vám jde nejlépe. To bývá ta správná volba.

CO

Druhým krokem je popsat, co děláme. Všichni máme více činností, ale potřebujeme vybrat jednu, která převládá. Nebo to může být ta, která nás nejvíce baví. Je-li někdo například právník nebo konzultant, dělá více oborů a oblastí. Ale bude někoho zajímat při prvním kontaktu, že mu budete půl hodiny vykládat vše, co děláte a co umíte? Pokud zaujmete, rádi se Vás zeptají a pak máte možnost prezentovat své další činnosti.

PROČ

Třetí krok je uvědomit si, proč to děláme. Co je ten motor, který nás žene za tím, být v tom co děláme nejlepší. Každý máme své silné stránky a na těch potřebujeme stavět. Není lepší marketing než ten, že budete věci dělat s nadšením, kterým strhnete ostatní. Musíte věřit tomu, co děláte, aby ostatní uvěřili Vám.

Začněte budovat vaši osobní značku

Každý máme co nabídnout, každý máme co prodat. Jen si to musíme srovnat a najít to nejlepší, co v nás je a co umíme. A taky každý máme svoji hodnotu a je jen na nás, jak se oceníme. Někdo si řekne, že by nás měli ocenit ostatní. Ale nikdo nás nezná lépe, než my sami, tak proč by měl někdo jiný určovat naši cenu. Pokud si s tím sami nevíte rady, můžete se setkat s někým, kdo vám s tím pomůže. Kdo vám pomůže zorientovat se sami v sobě a najít vaše přednosti a silné stránky.

Tak neváhejte, vezměte si tužku a papír a napište si, KDO jste, Co děláte a PROČ to děláte. Začněte budovat vaši osobní značku.

The following two tabs change content below.

Mohlo by se vám líbit...